Elkísértük a nőt, aztán a férfit is...

April 20, 2018

Ha körbenézünk egy drogériában, akkor az ott vásárló férfiak és nők látszólag szinte ugyanúgy viselkednek. Nem is gondolnánk, hogy a hasonló mozdulatok mögött mennyire eltérő gondolatok és érzelmeik bújhatnak meg. Ahogy mostanában szokás írni: mutatjuk 😉

 

 

A nők döntő többségének a drogéria szinte érzelmi feltöltődést nyújt: közel kétharmaduk kifejezetten kellemes élményként éli meg az ottani vásárlást.

Kedvükre válogathatnak kedvenc márkáik között, kipróbálhatnak új termékeket, illatokat, szóba elegyednek a másik vásárlóval vagy éppen az eladóval, megosztják tapasztalataikat.

 

Emellett „vadásznak” is: nem sajnálják az időt arra, hogy felkutassák a legjobb ár-érték arányt kínáló termékeket, figyelik az akciókat, bátran kipróbálják a saját márkás termékeket. A nők 70%-a örömmel vesz részt a pontgyűjtő programokban, és tízből nyolcnak van törzsvásárlói kártyája, amit sosem hagyna otthon.

 

Kis kitérő: a nők nem véletlenül érzékenyebbek az árakra, mint a férfiak. Egy tavaly decemberi németországi kutatás rámutatott, hogy nem egy esetben előfordul: ugyanazon termék nőknek szánt - mondjuk pink színű - változatának az ára többszöröse a "kék" férfi verziónak. De egy rövid hajú nő is lényegesen többet fizet egy hajvágásért, mint egy hasonló hajhosszúsággal bíró férfi.

 

De térjünk vissza a drogériákhoz - hogyan élik meg a vásárlást a férfiak? 

 

80%-uknak a drogériában vásárlás bizony egy feladat, ráadásul egy kellemetlen feladat, amit többnyire a család egy női tagja rótt rájuk.

Többüknek már indulás előtt részletes útbaigazításra van szüksége arról, mit kell megvenni, de esetenként arról is, pontosan hol is van az a "drogéria", ahová mennie kell.

Mindössze mindegy negyedik férfi nyilatkozott úgy, hogy élvezi a vásárlást.

 

Az urak fő célja, hogy a lehető leggyorsabban végezzenek. Éppen ezért, ha csak tehetik, a párjukkal mennek - a férfiaknál 60% felett van azok aránya, akik szívesen magukkal vinnék társukat, míg a nők körében csak harmadannyi ez az arány. 

A férfiak nem akarnak törzsvásárlókká válni, ezért jellemzően nem lépnek be hűségprogramokba és csak kevesen vesznek részt a különböző pontgyűjtő akciókban.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

February 26, 2019

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square