Elkísértük a nőt, aztán a férfit is...

Ha körbenézünk egy drogériában, akkor az ott vásárló férfiak és nők látszólag szinte ugyanúgy viselkednek. Nem is gondolnánk, hogy a hasonló mozdulatok mögött mennyire eltérő gondolatok és érzelmeik bújhatnak meg. Ahogy mostanában szokás írni: mutatjuk 😉


A nők döntő többségének a drogéria szinte érzelmi feltöltődést nyújt: közel kétharmaduk kifejezetten kellemes élményként éli meg az ottani vásárlást.

Kedvükre válogathatnak kedvenc márkáik között, kipróbálhatnak új termékeket, illatokat, szóba elegyednek a másik vásárlóval vagy éppen az eladóval, megosztják tapasztalataikat.


Emellett „vadásznak” is: nem sajnálják az időt arra, hogy felkutassák a legjobb ár-érték arányt kínáló termékeket, figyelik az akciókat, bátran kipróbálják a saját márkás termékeket. A nők 70%-a örömmel vesz részt a pontgyűjtő programokban, és tízből nyolcnak van törzsvásárlói kártyája, amit sosem hagyna otthon.


Kis kitérő: a nők nem véletlenül érzékenyebbek az árakra, mint a férfiak. Egy tavaly decemberi németországi kutatás rámutatott, hogy nem egy esetben előfordul: ugyanazon termék nőknek szánt - mondjuk pink színű - változatának az ára többszöröse a "kék" férfi verziónak. De egy rövid hajú nő is lényegesen többet fizet egy hajvágásért, mint egy hasonló hajhosszúsággal bíró férfi.


De térjünk vissza a drogériákhoz - hogyan élik meg a vásárlást a férfiak?


80%-uknak a drogériában vásárlás bizony egy feladat, ráadásul egy kellemetlen feladat, amit többnyire a család egy női tagja rótt rájuk.

Többüknek már indulás előtt részletes útbaigazításra van szüksége arról, mit kell megvenni, de esetenként arról is, pontosan hol is van az a "drogéria", ahová mennie kell.

Mindössze mindegy negyedik férfi nyilatkozott úgy, hogy élvezi a vásárlást.


Az urak fő célja, hogy a lehető leggyorsabban végezzenek. Éppen ezért, ha csak tehetik, a párjukkal mennek - a férfiaknál 60% felett van azok aránya, akik szívesen magukkal vinnék társukat, míg a nők körében csak harmadannyi ez az arány.

A férfiak nem akarnak törzsvásárlókká válni, ezért jellemzően nem lépnek be hűségprogramokba és csak kevesen vesznek részt a különböző pontgyűjtő akciókban.



#Emocionális #drogéria #vásárlás

Featured Posts
Posts Are Coming Soon
Kövess minket!
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square