Borozás - több szinten is

April 28, 2018

Borfogyasztó nemzet vagyunk - de persze ezt is jó kényelmesen, egyszerűen megoldani: a palackozott borok vásárlásának elsődleges helyszínei életkortól, lakóhelytől és más tényezőktől függetlenül a hiper- és szupermarketek. Az országosan 500 fő borfogyasztót megkérdező kutatásunk alapján azt látjuk, hogy a borozók 61%-a szuperben, 56%-a hiperben is vásárol alkalmanként néhány palackot.

 

 

A minőségibb kínálatot nyújtó borkereskedések és borszaküzletek minden negyedik borvásárlót érik el. Leginkább a 46-55 éves, felsőfokú végzettségűek körében népszerű ez a csatorna. Fontos még tudni, hogy itt a bort viszonylag gyakran vásárlók fordulnak meg, így érdemes lehet a személyzetet oktatni, továbbképezni, hogy valódi szakértő kereskedőket találjon ott a hozzáértő vásárlói kör.

 

Viszont ezek a szaküzletek valahogy nem fogják meg a 18-25 éves korosztályt, vagyis a Z generáció tagjait. Ők - talán életkorúknak is megfelelően - az alkalmi borvásárlásaikat inkább éjjel-nappali boltokban, vagy kocsmákban intézik el. Érdemes elgondolkodni azon, mennyiben lehet ezt a típusú kínálatot generációsan megoldani.

 

Közvetlenül a termelőtől vagy a pincészetektől természetesen ott vásárolunk, ahol a lehetőségek adottak: elsősorban a kisebb lélekszámú városokban és községekben, illetve a történelmi borvidékeket magában foglaló régiókban (Közép- és Dél-Dunántúl) keresik fel nagyobb arányban borvásárlás céljából.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

February 26, 2019

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square