Borozás - több szinten is
Borfogyasztó nemzet vagyunk - de persze ezt is jó kényelmesen, egyszerűen megoldani: a palackozott borok vásárlásának elsődleges helyszínei életkortól, lakóhelytől és más tényezőktől függetlenül a hiper- és szupermarketek. Az országosan 500 fő borfogyasztót megkérdező kutatásunk alapján azt látjuk, hogy a borozók 61%-a szuperben, 56%-a hiperben is vásárol alkalmanként néhány palackot.

A minőségibb kínálatot nyújtó borkereskedések és borszaküzletek minden negyedik borvásárlót érik el. Leginkább a 46-55 éves, felsőfokú végzettségűek körében népszerű ez a csatorna. Fontos még tudni, hogy itt a bort viszonylag gyakran vásárlók fordulnak meg, így érdemes lehet a személyzetet oktatni, továbbképezni, hogy valódi szakértő kereskedőket találjon ott a hozzáértő vásárlói kör.
Viszont ezek a szaküzletek valahogy nem fogják meg a 18-25 éves korosztályt, vagyis a Z generáció tagjait. Ők - talán életkorúknak is megfelelően - az alkalmi borvásárlásaikat inkább éjjel-nappali boltokban, vagy kocsmákban intézik el. Érdemes elgondolkodni azon, mennyiben lehet ezt a típusú kínálatot generációsan megoldani.
Közvetlenül a termelőtől vagy a pincészetektől természetesen ott vásárolunk, ahol a lehetőségek adottak: elsősorban a kisebb lélekszámú városokban és községekben, illetve a történelmi borvidékeket magában foglaló régiókban (Közép- és Dél-Dunántúl) keresik fel nagyobb arányban borvásárlás céljából.