Minden korosztályban kezd teret hódítani a mobilbank
Az online banki szolgáltatások rohamosan terjednek, legyen szó az egyre inkább „hagyományosnak” tekinthető interbankról, vagy az okostelefonokra fejlesztett vadonatúj alkalmazásokról.
Az elmúlt években több olyan − úgy véljük, elhamarkodott − véleményről hallottunk, miszerint az „okos” szolgáltatások köre csak a fiatalok és a középkorúak körében válhat népszerűvé, mert az idősebbek már nem lesznek képesek elsajátítani az új kor „vívmányainak” kezelését. Azonban már a hétköznapok során is tapasztalhatjuk ennek cáfolatát, amelyet bizonyít az internet-előfizetés, és a közösségi oldalak egyre növekvő népszerűsége az idősebb korosztály körében.

Nézzük, mit mond nemrégiben elkészült elemzésünk a mobilbank applikációkkal kapcsolatban!
Az okostelefonnal és banki kapcsolattal rendelkező célcsoport több mint egyötöde (22%) használja havonta legalább egy alkalommal bankja mobil-alkalmazását.
Bár az 55-65 év közötti korosztálynál némileg alacsonyabb (16%) az adat, az eltérés azonban távolról sem nevezhető generációs „szakadéknak”.
Ez az attitűd az online bölcsőben nevelkedett „Z” nemzedék (18-25 év) tagjai körében mért értékhez esik legközelebb, akik a koruknál fogva azért még ritkán fordulnak bankjukhoz.
Egy szó, mint száz: az idősebb korosztállyal továbbra is számolni kell az online térben, még akkor is, ha egyes szolgáltatások befogadása esetleg hosszabb időt vesz igénybe, mint az ifjabb korosztályok esetében.